Reklamační řád
V našem e-shopu poskytujeme podmínky pro uplatnění reklamací, které jsou v souladu s platným obchodním nebo občanským zákoníkem.
- Prodávající odpovídá za všechny zjevné a skryté vady, které má prodané zboží při převzetí kupujícím a které se vyskytnou během záruční lhůty.
- Délka záruční doby na sortiment zakoupený prostřednictvím našeho obchodu se stanovuje na 24 měsíců ode dne převzetí kupujícím, pokud u výrobku není uvedeno jinak. V případě splnění daných podmínek pro daný sortiment je poskytnuta prodloužená záruka na jádra matrací a polštářů.
- Po uplynutí 24 měsíční záruční doby (nebo po uplynutí doby prodloužené záruky) zaniká odpovědnost prodávajícího za vady zboží, které nebyly v této lhůtě u prodávajícího zákazníkem uplatněny. V případě provedené záruční opravy se záruka na zboží prodlužuje o dobu, po kterou v důsledku jejího provádění nemohl zákazník zboží řádně užívat.
- Reklamaci nemůže kupující uplatnit v případě, že se jedná o vady, které zavinil vlastní dopravou, montáží, nevhodným skladováním, nedodržením podmínek pro užívání zboží (např. i uložením matrace na špatný typ podložky nebo nevhodný rošt), nešetrným zacházením, neodbornou manipulací, neodborným ošetřováním ze strany kupujícího. Záruka se také nevztahuje na závady vzniklé použitím v podmínkách, které nejsou běžné u daného typu výrobku a závady vzniklé působením živlů. Při zakoupení matrace je kupující povinen se řídit návodem na ošetřování matrace, který je součástí příbalového letáku matrace.
- Záruka se nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. Běžným opotřebením se rozumí změna barvy použitých materiálů, která může být způsobena atmosférickými vlivy, opotřebení potahu (např. zvlnění materiálu, změna rozměrů, žmolkování), částečné změknutí použitých (výplňových) materiálů, trvalá deformace (proležení), která nepřesahuje 2 cm.
- Při uplatnění reklamace musí kupující prokázat, že reklamované zboží pochází od prodávajícího. K tomuto účelu doloží kupující k reklamovanému zboží originál prodejního dokladu (faktura, příp. kupní smlouva). V případě uplatnění záruky po uplynutí lhůty zákonné záruky (24 měsíců) musí kupující prokázat prodloužení záruky na dané zboží.
- Pokud je zboží dodáno přepravcem s poškozeným obalem a má-li kupující při převzetí podezření, že zboží vykazuje vady, vyhotoví kupující na místě s přepravcem písemný zápis o reklamaci zboží. V takovém případě nese odpovědnost za způsobenou vadu během dopravy dopravce. Pozdější reklamace způsobené vinou dopravce i zjištění rozdílu v množství nebo druhu zboží s údaji na faktuře je nutno co nejdříve informovat prodávajícího.
- Reklamované zboží musí být řádně vyčištěno, zbaveno nečistot a hygienicky nezávadné dle obecných hygienických zásad. Musí být vhodně zabaleno, aby nedošlo k jeho dalšímu poškození a ušpinění.
- Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.
- Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.
- Jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci nebo může od smlouvy odstoupit.
- Prodávající je povinen o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitějších případech ve lhůtě potřebné k odbornému posouzení vady a to bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od uplatnění reklamace.
- V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen "rozpor s kupní smlouvou"), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil. Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.
- Reklamaci uplatňujte písemně prostřednictvím emailu na adresu: podpora@kleia.cz nebo poštovní službou. Pokud budete mít dotaz nebo budete potřebovat více informací k řešení Vaší reklamace, můžete nás kontaktovat na čísle +420607007542. Prosíme přiložit nebo ofotit doklad o koupi a záruční list.
- O vyřešení Vaší reklamace budete telefonicky vyrozuměni. Zboží z vyřízené reklamace Vám bude předáno i s výsledky reklamace.